Jakie suplementy diety warto przyjmować?

Jakie suplementy diety warto przyjmować?

Należy mieć świadomość, że zadaniem suplementów jest uzupełnienie diety w składniki, których brakuje organizmowi. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że zdecydowana większość ludzi nie jest w stanie dostarczyć z pożywienia 100% zapotrzebowania na najbardziej istotne minerały i witaminy. W jakie suplementy diety warto się zaopatrzyć?

Witamina D3

Warto wiedzieć, że witamina D wpływa przede wszystkim na właściwe funkcjonowanie układu krwionośnego i nerwowego. Ponadto znacznie poprawia odporność organizmu. Godny uwagi jest fakt, że jej niedobór może przyczynić się do przewlekłego zmęczenia, spadku wydolności czy podatności na kontuzje. Rekomendowane jest zadbanie o suplementację omawianą witaminą w okresie jesienno-zimowym.

Cynk

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że minimalne spożycie tego pierwiastka wynosi tylko 5 mg dziennie. Nieodpowiednia dieta może jednak doprowadzić do jego niedoboru. Należy mieć świadomość, że cynk jest niezbędny nie tylko przy produkcji insuliny, ale również utrzymania witaminy A w organizmie. Uczestniczy także w regulacji pracy trzustki. Nie wszyscy wiedzą, że cynk jest bardzo pomocny w leczeniu owrzodzenia i trądziku. Z kolei niedobór tego pierwiastka będzie objawiał się znacznie częstszym zapadaniem na różne infekcje, a także zaburzeniami koncentracji. Można również dostrzec pogorszenie się stanu włosów, skóry i paznokci.

Magnez


Do najczęstszych objawów niedoboru magnezu trzeba zaliczyć: trudności z koncentracją, ciągłe zmęczenie, drażliwość, kłopoty ze snem czy skurcze łydek. Ponadto omawiany pierwiastek jest odpowiedzialny za działanie praktycznie wszystkich procesów, które są niezbędne do funkcjonowania komórek. Warto wiedzieć, że bardzo duża liczba osób suplementuje magnez wieczorem, by wyciszyć się przed snem. Rekomendowane jest również przed podjęciem decyzji o zakupie zwrócenie szczególnej uwagi na formę magnezu. Zdecydowanie najlepszym możliwym rozwiązaniem będzie postawienie na cytrynian/mleczan magnezu. Nie tylko doskonale się wchłania, ale również skutecznie uzupełnia niedobory.

Jakie suplementy diety warto stosować?

Jakie suplementy diety warto stosować?

Obecnie bardzo trudno jest dostarczyć organizmowi z pożywienia wszystkie niezbędne witaminy i minerały w odpowiedniej ilości. Rekomendowane jest zatem sięgnięcie po suplementy diety (https://www.bee.pl/9292-suplementy-diety-witaminy-i-mineraly). Na rynku dostępnych jest jednak bardzo dużo produktów. Nie wszyscy zatem wiedzą, jakie suplementy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. W co dokładnie warto się zaopatrzyć?

Witamina A+E

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że wymieniony suplement stosowany jest w celu poprawienia kondycji paznokci, włosów i skóry. Warto wiedzieć, że witamina E w suplementach jest połączona z witaminą A, gdyż zapobiega jej utlenianiu. Ponadto wspomniana witamina A wspomaga utrzymanie właściwego stanu błon śluzowych. Należy również zaznaczyć, że występuje pod dwiema nazwami beta-karoten i retinol.

Witamina E

Witamina E jest znana przede wszystkim z antyoksydacyjnych właściwości. Godny uwagi jest fakt, że neutralizuje ona działanie wolnych rodników, które jak wiadomo przyspieszają procesy związane ze starzeniem. Nie można zapomnieć, że omawiana witamina E uczestniczy w syntezie substancji przeciwkrzepliwych.

Witamina B complex

W najprostszym możliwym ujęciu jest to zbiór witamin z grupy B, które są odpowiedzialne za właściwą pracę układu nerwowego. Ponadto bardzo korzystnie wpływają na nastrój, a także łagodzą napięcie. Uczestniczą również w istotnych procesach metabolicznych, a także oddziałują pozytywnie na układ pokarmowy i krążenia. Koniecznie należy również zaznaczyć, że witaminy z grupy B odgrywają istotną rolę podczas rekonwalescencji.

Kolagen

Suplement działa przede wszystkim na zdrowie i urodę. Jest również budulcem tkanek. Należy mieć świadomość, że bardzo pozytywnie oddziałuje na skórę. Produkt jest doskonałym rozwiązaniem dla sportowców i biegaczy, którzy często odczuwają różne dolegliwości bólowe w stawach. W ten sposób nie tylko powstałe rany będą się szybciej goić, ale również złamane kości znacznie sprawniej zrastać. Kolagen można rozpuścić w wodzie lub dodać go do koktajlu. 

W jakich postaciach warto kupować suplementy diety?

W jakich postaciach warto kupować suplementy diety?

We współczesnej diecie mogą pojawić się pewne niedobory witamin i minerałów. Ich uzupełnienie nie zawsze jest możliwe w szybki sposób za pomocą poszczególnych produktów spożywczych. Niekiedy trudno jest zauważyć, których składników odżywczych brakuje w takiej diecie. Suplementy diety ze sklepu internetowego bee.pl mogą okazać się najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku. W sklepach dużym powodzeniem zaczynają się cieszyć naturalne suplementy, czyli takie, które nie mają w swoim składzie konserwantów i barwników. Często te zbędne składniki negatywnie wpływały na odbiór całego produktu przez organizm. Dodatkowo w składzie nie brakowało innych syntetycznych komponentów, takich, które nie były zbyt dobrze przyswajane przez organizm.

Co warto kupić w sezonie jesiennym i zimowym?

Jesień i zima to okres największego zachorowania na grypę i przeziębienie. Żeby wyeliminować te choroby z życia rodziny, warto się do tego przygotować. Suplementy diety mogą poprawnie przygotować organizm na przyjście jesieni i zimy. Wystarczy używać tych z witaminą D, cynkiem, witaminą C czy selenem, żeby móc liczyć na dobrą odporność cały rok. W każdym takim produkcie występuje ich stosowna dawka dopasowana do potrzeb organizmu. Warto dopasować właściwy produkt i przyjmować go regularnie, tak żeby dostarczyć wystarczającą ilość tych składników odżywczych.

Jakie będą najlepiej przyswajalne?

Suplementy diety w sklepach ze zdrową żywnością, w aptekach, w sklepach zielarskich można odszukać w różnych postaciach. Niektóre z nich podzielone są na te przeznaczone tylko dla dorosłych, niektóre tylko dla dzieci, nie brakuje też produktów uniwersalnych. Trudniej jest taki artykuł dobrać do wymagań dziecka, powinien być bezproblemowy do połknięcia, jak na przykład syrop, napój, czy ciekawy w odbiorze jak cukierki czy lizaki. Dorośli często sięgają po tabletki, pastylki, kapsułki, wszystko to, co jest szybkie w działaniu i długo nie trzeba czekać na pierwsze efekty. Dobrej jakości powinny być zrobione z produktów naturalnych jak owoce, warzywa, zioła.